חכמה מתונה

מגזין בריאות, כושר, כלכלה ופנאי

Uncategorized

אי אפשר בלעדיהם -מקררים

לדור שלנו, שמורגל בחיים המודרניים בטכנולוגיה מתקדמת שהכל נראה בהם מובן מאליו , קשה לדמיין אפילו מצב בו היינו חיים בלי מכשירי החשמל שלנו, למשל ללא מקררים.

 

הרי לכל אחד יש בבית לפחות מקרר אחד אם לא שני מקררים, והשימוש היומיומי בהם הוא בלתי ניתן להפסקה. כל כך הרבה פעמים ביום אנו פותחים וסוגרים את המקרר באגביות כזאת, שאי אנו חושבים לרגע על המשמעות שלו.

 

הכל כל כך זמין לנו במקרר, במיוחד בימי הקיץ החמים כשטמרטורה קרירה של מזון היא הדבר הנצרך ביותר בביתנו, הופכים המקררים לדבר הכי חשוב בבית, אולי אחד אחרי המזגנים.

 

בכל קיץ אנו נוהגים לקחת את כל טוב ביתנו וילדינו על כתפינו ולצאת לקמפינג של מספר ימים על חוף הים. זוהי התארגנות לא פשוטה, לצאת מהנוחות הביתית ולנפוש על חוף הים באוהל. לא כולם אוהבים מחנאות, ולעתים זה קצת פחות נח לישון על מיזרון באוהל ולא במיטה הנוחה. אך אחד הדברים שהכי הפריעו לי בקמפינג מחוץ לבית היתה העובדה כי לא היה לנו שם מקרר.

 

אני כל כך רגילה שהמזון בבית זמין וקר שלפתע כשאין אפשרות לשימוש במקררים, הכל נראה בלתי אפשרי. מה ניקח אתנו לאכול ואיך נשמר את המזון, אם אין מקרר, כל אלו היו שאלות שהטרידו את מנוחתי.

 

כמובן שהמליצו לנו יודעי דבר לקחת אתם קופסאות שימורים ואבטיח שאפשר לצנן במי הים, אך כשישבנו לארוז ושמנו לנו צידנית עם קרחונים שיחזיקו מקסימום ליום אחד, היה לי קשה לפתע להפרד מהמקרר שלי בבית. חשבתי לעצמי, כיצד חיו אבות אבותינו כשלא היו עדיין המקררים והרי פתרונות היו תמיד.

 

אך כיצד אפשר למנוע את הנוחות כשכבר יש בידיך אותה. כל ההתארגנות הזו פתחה בפני את המחשבות על אורח החיים המודרני בעידן הטכנולוגי, כשמקרר זה הדבר הבסיסי שיש לכל אחד בבית ובלעדיו אי אפשר להתקיים. אילו נולדתי בזמנים אחרים, בתקופה קדומה כנראה שאז הייתי מברכת על כל דבר שיש לי בעל תועלת. כל כך מהר שוכחים להודות על הדברים הקטנים שעושים את חיינו קלים ואפשריים.

 

LEAVE A RESPONSE

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן