חכמה מתונה

מגזין בריאות, כושר, כלכלה ופנאי

Uncategorized

ביטוח אחריות מקצועית | ביטוח מקצועי | ביטוח מנהלים- אחריות מקצועית

אחריות מקצועית

ישנם בעלי מקצועות רבים אשר עוסקים במקצועות הנחשבים למקצועות חופשיים, אותם מקצועות אלו הם מקצועות אשר מתנהלים אל מול לקוחות. וכאשר ישנו מקצוע המתנהל אל מול לקוחות אזי יש צורך לרכוש פוליסת ביטוח אחריות מקצועית וזאת משום שפעמים רבות מתרחש מצב שהמטופלים אשר קיבלו את הטיפול מבעלי המקצוע מרגישים שהטיפול אשר הוענק לפניהם התבצע בצורה רשלנית ועל כן הם תובעים את אותו בעל מקצוע שהגיש את הטיפול הרשלני.

על מנת שאותו בעל מקצוע לא ימצא את עצמו פעמים רבות בריצות אחר התביעות המתקיימות מולו אזי יש צורך לרכוש ביטוח של אחריות מקצועית ועל ידי ביטוח זה להיות מוגנים.

ביטוח אחריות מקצועית מכסה את הרוכשים אותו במקרים שבהם הואשמו באי ביצוע חובותיהם המקצועיות. לא מדובר בכל המקרים של האשמות באי ביצוע החובה המקצועית, מכיוון שביטוחי אחריות מקצועית אינם תקפים במקרים של פעולה לא תקינה של בעל המקצוע שנעשתה בזדון. אולם במקרים שבהם מאשים לקוח את בעל המקצוע ברשלנות, בטעות או בהשמטת מידע שהובילו לנזק ללקוח (או לצד שלישי אחר) – אמור ביטוח אחריות מקצועית לכסות את המקרה.

לא רק בעלי מקצוע העוסקים במקצועות יוקרתיים צריכים לרכוש ביטוח אחריות מקצועית אלא כל בעל מקצוע אשר מנהל את המקצוע שלו מול לקוחות.

למשל ניתן לראות עורכי דין ורואי חשבון אשר מגישים עזרה וסיוע ללקוחותיהם, אך מנגד הם חשופים לטענות המתקיימות מצד לקוחותיהם ונאלצים פעמים רבות לעמוד מול התמודדות בבתי משפט עם תביעות נזיקין המתבצעות מולם. ברשת האינטרנט ניתן למצוא הצעות לביטוחי אחריות מקצועית לעורכי דין, למאמנים, לרואי חשבון ואפילו לקוסמטיקאיות.

הביטוח אחריות מקצועית מעניק כיסוי מלא למבוטח ומונע את התביעות אשר נעשות כתוצאה מרשלנות או מהשמטה כלשהי.

נכון להיום אנו נמצאים במציאות אשר אנשים מודעים בה לכל הצרכנות אשר מתפתחת, ואנשים עומדים על כך שהם יקבלו את כל הזכויות המגיעות להם, אינם חוששים מלהגיש תביעות נגד אותם מטפלים אשר לא העניקו להם טיפול באופן נכון על פי הצורך.

בעל מקצוע אשר לא מבטח את עצמו בביטוח אחריות מקצועית, מעמיד את עצמו למעשה אל מול סיכונים מיותרים וכן נתון להוצאות כספיות גדולות בעקבות התביעות שנעשות נגדו.

LEAVE A RESPONSE

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן