חכמה מתונה

מגזין בריאות, כושר, כלכלה ופנאי

Uncategorized

ביטוח אחריות מקצועית | מחיר פוליסת ביטוח | ביטוח עסק – אחריות מקצועית

אחריות מקצועית

בעל מקצוע אשר מציג עצמו בפני קהל לקוחותיו כנותן שירות או מוכר מוצר כלשהו צריכה שתהיה לו אחריות מקצועית. כלומר, הוא זה שנושא באחריות של השירות שהוא נותן. כדי שכל לקוח שמעוניין לקנות שירות או מוצר כלשהו יהיה סמוך ובטוח שהוא יכול לקנות את השירות ללא כל חשש צריך בעל העסק או נותן השירות לספק לו הרגשת ביטחון שאצלו יוכל לקבל מעבר למטרה הסופית גם את השירות הטוב והאמין שהוא מעוניין בו. לא פעם קרה לנו שהזמנו בעל מקצוע כלשהו לביתנו שהתהדר בניסיונו נניח בחשמל ולבסוף לאחר שעבד על החשמל בבית עשה נזק גדול יותר משהיה קודם לכן. מה עושים במקרה שכזה כאשר נותן השירות כמו אותו חשמלאי, לא רק שאינו סידר את התקלה אלא יצר בעיה חדשה וגרועה מזו שהיתה קודם לכן. מי אחראי על הנזק החדש שנוצר ומי נושא בתשלום של התיקון של הנזק החדש. האם בעל הבית או איש המקצוע. כדי להסיר ספק שאותו בעל מקצוע נושא באחריות מקצועית יש לעתים לתבוע את אותו נותן השירות ולדרוש ממנו לממש את האחריות מקצועית שלו הנובעת מעצם המקצוע שלו. במקרים בהן תעשה תביעה בבית משפט, יקבע השופט האם הנזק שניגרם הינו בתחום אחריות מקצועית של נותן השירות ומה הפיצוי שיצטרך לשלם ללקוח.

קיימים מקרים חמורים יותר, בהם נותן השירות הוא עוסק בתחום הרפואה והלקוח הינו חולה שבא לצורך הליך רפואי כלשהו. כאשר מדובר בנזק פיזי גופני, החומרה רבה עוד יותר. לעתים הנזק הוא בלתי הפיך ולעתים רשלנות רפואית עלולה לגרום למצבי נכות או מוות, על כן אחריות מקצועית של רופא או העוסק ברפואה היא דבר חשוב עד מאוד ורצוי שיהיה לאותו רופא ביטוח אחריות מקצועית בכדי שזה יהיה מוגן בפני תביעות בגין נזקים רפואיים שנגרמו בגין אחריות מקצועית של הרופא.

אחריות מקצועית למעשה מוטלת על כל איש מקצוע העוסק בכל תחום, והיא תקפה לגבי כל דבר שעושה איש המקצוע עבור הלקוח שלו. באם המטרה לא הושגה, באם הלקוח אינו שבע רצון מהתוצאה או באם נגרם נזק כלשהו תוך כדי השירות של איש המקצוע יש לבדוק את תחום האחריות מקצועית ולנהוג בהתאם.

 

LEAVE A RESPONSE

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן