חכמה מתונה

מגזין בריאות, כושר, כלכלה ופנאי

Uncategorized

יזמות פרו-צרכנית: על חברת הנדל"ן שפועלת למען רוכשי הדירות

יזמות פרו-צרכנית

יזמות פרו-צרכנית בנדלן הינה תחום בעל התפתחות בקצב מתמיד וחידושים ללא הרף. תמורות הנולדות עקב פיתוחי בנייה שונים, עלייה ברמת החיים ושינויי ביקוש והיצע משפיעים רבות על אופן ניהול היזמות בישראל בפרט ובעולם כולו בכלל. קבוצת היזמות סופרין הייתה בין הראשונות ליישם את השיטה הכוללת ביזמות, המציעה לרוכשים ליהנות מיזמות וניהול פרויקטים שלמים תחת קורת גג אחת. למעשה, קלמן סופרין, העומד בראש החברה – היה הראשון לייסד שיטה זו.

התפתחויות בנדל"ן

בשנים שטרם המצאת השיטה על ידי סופרין היה קבלן העבודה מבצע עבודות לפי הזמנת היזם שרכש את הקרקע. באופן זה, היווה היזם "בעל המאה" ואילו הקבלן היה הזרוע המבצעת שהביא את הפרויקט לידי מימוש. מצב זה הביא לייקור עלויות המיזם בשל התווספות סוכנים בתהליך כולו. על עלויות הרכישה והבנייה נוספו עלויות שיווק ומיסוי, מכירות ויחסי ציבור. השיטה לבית סופרין והכישרון הניהולי מבטיחים דיור איכותי ברמה גבוהה מחד – במחירים השוברים את השוק מאידך.

יש לציין כי שיטה זו היוותה את ההשראה לשיטת הבנייה באמצעות קבוצות רכישה – הפופולארית ביותר כיום. שיטת היזמות העכשווית מבית סופרין מציעה לרוכשי הדירות ליהנות משירותי מעטפת הכוללים את התהליך כולו. ללא סוכני תיווך בין היזם לרוכש וללא עיכובים הנגרמים מתקשורת מורכבת. תחת המטריה של היזמות העכשווית ניתן למצוא את כל הפעולות הנדרשות לניהול פרויקט מוצלח במחירים ללא תחרות.

מחירים זולים? לא מדובר בקסמים

לטענת סופרין, מדובר ביכולת ניהול המחייבת למקסימום אחריות. לפיכך, בוחר סופרין לנהל את הפרויקטים שלו בעצמו. בעצם כך סופרין מבטיח לבעלי מקצועות חופשיים את האפשרות לרכוש דירה במרכז תל אביב במקום לשלם שכירות במשך חודשים רבים. סופרין מסביר את העלויות הזולות בניסיון שרכש בשנות הקמת המדינה, במהלכן הקבלן היה מחויב לצמצום מחירים והשקעה כלכלית.

100 דירות שייבנו במרכז תל אביב ישווקו במחירים של 1.34 מיליון יציעו מחירים נוחים בכל קנה מידה אפשרי ומטרה ברת השגה לזוגות צעירים כיום. מתוכן, 10 מיועדות להימכר במחירים זולים עוד יותר: 950 אלף שקלים. כמו כן יוצעו דירות להשכרה במחיר מפוקח של לא יותר מ-3,500 שקלים.

LEAVE A RESPONSE

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן