חכמה מתונה

מגזין בריאות, כושר, כלכלה ופנאי

בריאות וכושר

סיוע במימוש זכויות רפואיות, והאם אפשר לממש לבד?

עובדים רבים מתקשים בהיכרות עם הזכויות שלהם, אבל גם אחרי שכבר נדמה להם שהם עברו את המשוכה הראשונה – מתברר שלא תמיד קל למצות את כולן. איך עושים את זה נכון?

למרות שהנושא של מימוש זכויות רפואיות עולה בשנים האחרונות יותר ויותר, עובדים רבים מגלים רק ברגע האמת שהם לא יודעים איך ומאיפה מתחילים. חלקם עוברים תאונות, אחרים נקלעים להתמודדות עם מחלה או אובדן כושר עבודה מסיבה כלשהי, ובכל הבלגן שנוצר הם צריכים גם לאתר טפסים או ללמוד על ועדה רפואית וביטוח לאומי. האם ניתן לעשות זאת לבד?

התחנה הראשונה: הוכחת זכאות

מימוש זכויות רפואיות נעשה לרוב מול ביטוח לאומי, בייחוד כשמדובר במצבים שמחייבים תביעה וקבלת אחוזי נכות. אלא שכדי לעשות זאת, צריך קודם כל להוכיח שאכן מדובר למשל בתאונת עבודה. אתם אולי יודעים שזה אכן המצב, אבל נדרש מילוי טפסים, הגשתם והגעה אל ועדה רפואית כדי להסדיר את הנושא בפועל. ישנה מסגרת זמנים מסודרת לצורך התהליך הזה, כך שאתם צריכים לעמוד בה כדי לא לגלות שפספסתם את המועד.

התחנה השנייה: ועדה רפואית

הגעה אל הוועדה מחייבת היערכות מקדימה, בכדי לספק את המידע המלא ולא להיזכר רק בדיעבד ששכחתם מידע קריטי. יש להתכונן, להביא מסמכים ולהגיע עם כל הנתונים הרלוונטיים.

התחנה השלישית: ערעור

גם אחרי שעברתם ועדה רפואית בעצמכם, זה לא בהכרח אומר שתקבלו את התוצאה הרצויה. בחלק מהמקרים ועדה רפואית עשויה לקבוע אחוזי נכות נמוכים מהמצופה או להגיע למסקנות שתרצו לערער עליהן. גם במקרה הזה, יש לכם זמן מוסדר להגשת ערעור וחשוב להגיש אותו נכון. 

למה עובדים נדרשים לסיוע גורם חיצוני?

התהליך שתיארנו משותף למקרים רבים, וניתן לעבור אותו לבד. עם זאת, גם מי שחשב שיוכל לעשות הכול בעצמו, עשוי לגלות שזה לא המצב. ראשית, הוא נדרש לעבור במקביל טיפולים רפואיים, שיקום, והתמודדות עם שינויים דרסטיים באורח חייו. כך שלא תמיד יש לו את הזמן להתעסק עם בירוקרטיה. שנית, הוא לא תמיד בקיא בהליכים, בחוקים ובסעיפים הקטנים. ולטעויות שמבוצעות בנושאי מימוש זכויות רפואיות, יש השלכות משמעותיות.

ולבסוף, הוא חושש "ליפול" בנושאים טכניים. החל מהפנייה לגורם הנכון, דרך צירוף הטופס הקריטי ועד לעמידה בלוחות הזמנים המתאימים. 

במצבים כאלה, עובדים רבים פונים אל חברות מימוש זכויות רפואיות כמו לבנת פורן, שמתמחות בהליכים הרלוונטיים מתחילתם ועד סופם. עובדי לבנת פורן מכירים היטב את השלבים בתהליך, יודעים אילו מסמכים נחוצים ומה יש להכין לקראת ועדה רפואית. פנייה אל חברת לבנת פורן מאפשרת לכל עובד להכיר לעומק את מה שמגיע לו – וגם להשיג אותו. כך שבכל הקשור לעולם מימוש זכויות רפואיות, מובן למה פנייה אל חברות מסוג לבנת פורן הפכה לתחנת חובה בדרך.

LEAVE A RESPONSE

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן