חכמה מתונה

מגזין בריאות, כושר, כלכלה ופנאי

פלנצ'ה

פלנצ'ה – לא רק למנגל

יש כלי בישול ומטבח שמוכרים לכולם וגם יש אותם בכל בית, ביניהם סירים, כוסות, מחבתות ועוד. לעומתם, יש כלים שלא כולם מכירים, או שהם לא יודעים מה הם שלהם; פלנצ'ה היא אחד מהכלים האלו.

פלנצ'ה
פלנצ'ה אפשר גם על הגז בבית

אז מה זה פלנצ'ה?

בקצרה, פלנצ'ה היא פלטת חימום מלבנית גדולה שיכולה לשמש למגוון מטרות. רוב האנשים עושים בה שימוש בשעה שהם עושים על האש. היא יכולה להתלבש על קופסא מיוחדת שבתוכה שמים את הגחלים והעשן יוצא דרך החורים שנמצאים בצדדים שלה, ועל הפלטה עצמה מניחים את הבשרים, העופות, הדגים וכן הלאה.

השימוש הביתי

כאמור, אלו שיודעים במה מדובר הם לרוב אלו שמשתמשים בפלטה לברביקיו. אבל פלנצ'ה יכולה להיות שימושית גם בסביבת הבית, בין אם היא פלטה חלקה ובין אם היא כוללת פסים אלכסוניים וישרים. בבית, היא משמשת כפלטה לחימום; אפשר להניח אותה על הגז בזמן שהאש בוערת וכך לחמם מאכלים. בצורה הזו, אפשר להשיג את מאפייני הצלייה של הברביקיו מבלי לטרוח כל כך ומבלי ליצור את זיהום האוויר שברביקיו יוצר.

בחירת הפלנצ'ה

אם אתם רוצים ליהנות במרחב הפנימי של הבית שלכם מצלייה שאין לה את האש, הריח והפיח, ואתם רוצים לתת למנות שלכם את המראה שמקבלים בעזרת ברביקיו, פלנצ'ה תעזור לכם להשיג את זה. אבל, כדי ליהנות משימוש מיטבי, חשוב לבחור את זו שמתאימה לכם.

הדבר הראשון שצריך לשים לב אליו הוא כמובן הגודל והמשקל. הפלטה יכולה להגיע במימדים שונים, והיא גם יכולה להיות דמוי-מחבת בצורה שלה. עליכם לבחור את זו שמתאימה לכם לפי הגודל ולפי מידת נוחות השימוש בה. לשם כך, מומלץ שלא לעשות את הקנייה לפני שבודקים כמה פלנצ'ות באופן אישי ומרימים אותן מהידיות כדי לראות עד כמה הן נוחות לשימוש והאם הן קלות או כבדות לפי צורך.

עוד כדאי לשים לב למשטח של הפלטה- יש משטחים חלקים ויש משטחים עם פסים. בנוסף, הפסים יכולים להיות בכיוון אחד או לפנות לכמה כיוונים שונים. מלבד הטקסטורה שהם יכולים לתת לכל מה שאתם צולים על הפלטה, יש להם גם השפעה על התפזרות החום. בעניין זה, כדאי להתייעץ עם המוכרנים בחנויות.

וכמובן, שימו לב למחיר, שמשתנה בהתאם לאיכות. פלנצ'ה יקרה יותר היא לרוב איכותית ועמידה יותר ולכן היא תוכל לשמש אתכם לשנים רבות. אך שימו לב לדרישות היצרן באשר לניקוי שלה, וזאת כדי למנוע שריטות ושאר נזקים.

LEAVE A RESPONSE

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן