חכמה מתונה

מגזין בריאות, כושר, כלכלה ופנאי

Uncategorized

קיימות לימודים – הכרחיים כצורך השעה

קיימות לימודים

תכנית קיימות ללימודים נוצרה כדי להכשיר סטודנטים לפתח יוזמות סביבתיות כדי לשמור על המשאבים הטבעיים הקיימים על פני כדור הארץ.

בעבר, תרבות הצריכה לא הייתה מפותחת כלל וכלל והאדם התפרנס והתקיים אך ורק ממה שקיים בטבע. אנשים חרשו את האדמה, והיא הניבה עבורם יבול רב, הים היה מקור חיים שסיפק עבור האדם את מזונו, והיער היה משאב טבעי שלא נפגע על ידי האדם. בחלוף השנים, עם התפתחות הטכנולוגיה, אנשים למדו כיצד לנצל את הטבע עבור צרכיהם הבסיסיים וכתוצאה מכך – האיזון האקולוגי הופר.

תהליך הייצור של האדם, לוקח את המשאבים הטבעיים הקיימים בטבע – דוגמת המים והחמצן, ומשתמש בהם באופן "מבוזבז". נוצר מצב שהאדם למד לייצר מוצרים רבים, אך להשתמש בהם לעיתים רחוקות. בעקבות הייצור המוגבר נפגע האיזון של המערכות הטבעיות על פני כדור הארץ ונוצרו בעיות בריאותיות, סביבתיות וכלכליות.

קיימות – למה היא כל כך חשובה?

חשוב לדעת שקורסי קיימות בלימודים באוניברסיטאות או בקורסים חיצוניים לא רק יסייעו לכם לרכוש ידע מבוקש, אלא יועילו בתחומי חיים נוספים. הקיימות נוגעת לכל המגזרים – הפרטי, העסקי וגם הציבורי. חלק אינטגרלי מהלימוד הוא שימת דגש על כל הפרמטרים לשמירה על האיזון הסביבתי ובניית תכניות סביבן – שינוי בניה עירונית וסביבתית, עידוד צרכנות סביבתית, טיפול במפגעים סביבתיים ועידוד שימוש בחומרים ירוקים ומתכלים. כל אלו הם תהליכים הלוקחים בחשבון את המשאבים העדינים הקיימים על פני כדור הארץ, ומסייעים בשמירה עליהם. קיימות בלימודים מסייעת לאדם להיות מחושב יותר ומודע יותר לתהליכים המתרחשים בסביבתו.

קיימות לימודים – מהי תכנית הלימודים?

ניתן ללמוד קיימות בלימודים לתואר ראשון. הלימודים מתפרסים על פני שלוש שנים ברוב האוניברסיטאות ברחבי הארץ. הלימודים נעשים לרוב תוך כדי תארים אחרים דוגמת תואר בכלכלה, ממשל או תואר במדיניות ציבורית. כמו כן, ניתן ללמוד את הנושא גם במסגרת קורסים שמטרתם להכשיר מורים להובלת הנושא בבתי הספר. הסטודנטים הלומדים קורסים בתחומים אלו מוכשרים למציאת פתרונות לאיזון בין צרכים סביבתיים, חברתיים וכלכליים. כל נושא שנלמד מוצג לאחר מכן בצורת עבודה יישומית. בין הנושאים הנלמדים:  תכנון משק המים בישראל והתאמתו לאיזון האקולוגי העדין, כלכלת משאבי האנרגיה, קיימות בשלטון, קיימות במסגרת בניה ירוקה, יזמות סביבתית ועוד. תלמיד שלומד במסגרות שונות של קיימות לימודים, אמור להגיע בסיום לימודיו להובלת מהלכים עסקיים תוך התמודדות עם האתגרים הסביבתיים ושמירה על איזונם.

LEAVE A RESPONSE

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן