חכמה מתונה

מגזין בריאות, כושר, כלכלה ופנאי

Uncategorized

שיווק גרילה – כל מה שצריך לדעת

שיווק גרילה

מהו שיווק גרילה ומהם העקרונות שמנחים כל מי שרוצה לשווק עסק או מוצר על בסיס שיווק מסוג זה? ובכלל, האם מונח שהתחיל לפני עשרות שנים עדיין מתאים ועובד גם בימינו?

בשנת 1984, אדם בשם ג'יי קונראד לוינסון טבע את המונח שיווק גרילה שבספרדית המשמעות שלו היא מלחמה קטנה. מדובר באסטרטגיה שיווקית שכל המיקוד שלה הוא על העברת מידע באופן אשר ישפיע על תהליך קבלת החלטות בקרב כל מי שנחשב לקוח פוטנציאלי עבור העסק או קונה פוטנציאלי עבור מוצר ספציפי. למעשה, העברת המסר צריכה להיעשות באופן שיגרום לאנשים להעביר את המידע הלאה, לרשת החברתית שלהם (ולא בהכרח הרשת הווירטואלית, אך כמובן שגם זו חשובה ונחוצה).

הדרך שבה המידע מועבר אל הלקוחות הפוטנציאליים חייבת להיות יצירתית ומקורית מבלי שיהיו יחסי ציבור או קמפיינים פרסומיים גרנדיוזיים, נקרא לזה כך. במילים אחרות, הכל צריך להיעשות בצורה שאינה כופה את עצמה על הלקוחות הפוטנציאליים. לדוגמא, פרסומות לפני סרטונים אונליין, למשל ביוטיוב, אינן נחשבות לשיווק גרילה, ובפרט אם אין אפשרות לדלג על הפרסומת לפני שהיא נגרמת כעבור מספר שניות.

לא רק לעסקים קטנים

לפני זמן מה, שיווק גרילה היה כלי פרסומי שהיה נפוץ בעיקר ואולי אף באופן בלעדי בקרב עסקים קטנים שלא היה ברשותם תקציב ענק למטרות פרסום ושיווק, יחסי ציבור וכן הלאה. במהלך השנים, השיווק הזה נכנס גם אל תוך עסקים גדולים שיש להם תקציבי ענק כדי שיוכלו ללכוד בצורה יותר טובה את תשומת ליבם של הלקוחות הפוטנציאליים, וכך להגדיל את המכירות והרווחים.

שיווק גרילה נחשב לשיווק שיש לו רמת מיקוד גבוהה מאוד, ובדרך כלל נעשה בו שימוש בפלטפורמות שקהל היעד מכיר ומשתמש בהן הרבה, לדוגמא רשתות חברתיות והאינטרנט בכללותו. כמו כן, לעתים משתמשים באנשים שנחשבים למובילי דעה, כמו סלבריטאים. דרכים נוספות הן שליחת מיילים רלוונטיים ומעניינים, תקשורת ומסירת מידע דרך פורומים ועוד.

העקרונות של שיווק גרילה

אם אתם מעוניינים להתחיל בשיווק מעין זה, יש כמה עקרונות שעליכם לפעול לפיהם:

  • מיקוד במטרה אחת.
  • יש להיות חדשניים, מקוריים ויצירתיים.
  • לעשות את השיווק ללא מחשבה על המתחרות. אדרבא, כדאי לעשות שיתופי פעולה עם עסקים או חברות בעלי אינטרס משותף.
  • השיווק צריך לכלול מספר מקורות, וכמובן שאין לוותר על הטכנולוגיה שהיא הכלי החשוב ביותר להעברת המסרים.

טיפ לסיום

לא משנה אם זה שיווק גרילה או שיווק מסוג אחר, תמיד חשוב לצאת החוצה עם המסרים רק אחרי שבוחנים את השוק היטב. לשם כך, יש לבצע מחקרי שוק מקיפים, עם דגש על הבנת הלקוחות הפוטנציאליים, ולפי זה לבנות את מערך השיווק.

LEAVE A RESPONSE

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן