חכמה מתונה

מגזין בריאות, כושר, כלכלה ופנאי

שיווק לסטארטאפים

איך עושים שיווק לסטארטאפים?

אין עסק היום במדינת ישראל שיזלזל בערכו של רואה חשבון אישי ולא ידאג למישהו שיטפל בצד הפיננסי של העסק. לעומת זאת, בתחום השיווקי, יש לא מעט עסקים שבעליהם חושבים שהם יוכלו לעשות את כל מלאכת השיווק בעצמם, ללא תשלום לגורם חיצוני. בעלי סטארט אפ לא הכניסו עדיין לתודעתם את חשיבות השיווק עוד מחיתולי העסק ופה טמונה הסיבה לנפילתם של עסקים קטנים רבים.

פעמים רבות החשיבה השיווקית של בעל העסקת פועלת בגזרת חלוקת מסרים מודפסים ובמקביל פרסום בעיתונות ובכלי התקשורת והמדיה. אולם, בכ-90 אחוזים מהמקרים, דווקא הרשתות החברתיות והקידום והשיווק לסטארטאפים הדיגיטליים, הם אלו שהקפיצו את המכירות ואת תנועת הלקוחות. בנוסף, דרכים אלו הן זולות יותר וחוסכות כסף רב לתקציב העסק.

שיווק לסטארטאפים במדיות החברתיות

אולם, למרות היתרונות הגדולים של שיווק במדיות חברתיות והקלות שבדבר, אנשים חסרי נסיון וידע בתחום לא יצליחו ליצור שיווק לסטארטאפים שלהם כמו שתיכננו עקב גישתם לקבוצת אנשים קטנה שלא מתאימה לקהל היעד של המוצר – תוך השענות על חברים ובני משפחה שודאי ישמחו לתמוך בעניין. כלומר, צריך למצוא ראשית את קבוצת המיקוד ואליה לפנות ולא באופן כללי לקהל הרחב, משום שמאותה קבוצה קטנה תצא ידיעה שתתפשט ותלך ותגדל, לעומת פיזורי מידע לרוח ההמונים.

קבוצת מיקוד הינה חלק חשוב מאוד בשיווק לסטארטאפים. שכן, קבוצה זו יכולה לשפוך אור רחב על התנהגות קבוצת צרכני היעד. קבוצת מיקוד זו תוכל להעלות נושאים בעייתיים בעניין ולתת נקודות על פירצות וטעויות קטנות שעדיין לא שמו לב אליהן. בנוסף, בעזרת קבוצה איכותית השמועה ודאי תתפשט כאש בשדה קוצים, בעיקר עם המוצר יהווה מקור ענייני במיוחד עבורם וימשוך את דעתם הכללית.

הגישה השיווקית בשיווק לסטארטאפים

אם כן, כיצד אנו צריכים לגשת לגישה השיווקית של הסטארט אפ הקטן שלנו? ובכן, צריך ראשית לענות על השאלה – מה השינוי שאני רוצה לגרום? כך ניתן לדעת באיזה גישה לפנות בעניין ולמדר את היכולות האפשריות לנישות רבות שודאי יתנו כוח שיווקי לעסק. בנוסף, צריך לחשוב לאיזו סוכנות המתמחית בשיווק לסטארטאפים לפנות – כדאי שזו תתמקד בנישת המוצר וידעו לסווג את קבוצות היעד ולמקדן לקהל האיכותי ביותר.

לסיכום, אין צורך לתלות את כספנו על קרני הצבי ולנסות ולשחק בעולם השיווק שאני מוכר לנו ממילא. יש לקחת את שירותיה של סוכנות שיווק המתמחה בשיווק לסטארטאפים על מנת למנת את העסק ולהנות ממומחיות ומקצועיות רבה.

LEAVE A RESPONSE

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן