חכמה מתונה

מגזין בריאות, כושר, כלכלה ופנאי

Uncategorized

ביטוח אחריות וניהול תיקים| ביטוח מנהלים |ביטוח מקצועי-ביטוח מנהל תיקים

ביטוח מנהל תיקים

ביטוח מנהל תיקים הוא ביטוח של תיק השקעות, אדם אשר עובד כמנהל תיקים עליו לרכוש ביטוח מנהל תיקים ועל ידי כך הוא מעניק לעצמו שקט נפשי המאפשר לו להמשיך להתנהל בעבודתו.

אף אדם אשר עובד במקצוע של מנהל תיקים איננו רוצה למצוא את עצמו לפתע מתמוטט בעקבות תביעות אשר הוגשו נגדו על ידי לקוח שאיננו מרוצה מן ההפסדים שהוא הפסיד.

אותו לקוח אשר מגיש את אותה תביעה יכול לטעון בתביעה שנעשתה מולו רשלנות כלשהי ועל כן הוא דורש פיצוי.

מעבר לנזק התדמיתי אשר נגרם נגד מנהל תיק ההשקעות ששמו המקצועי נפגם בעקבות אותה תביעה מתקיים נזק כספי ניכר.

ביטוח מנהל תיקים הוא ביטוח שמעניק הגנה וכסות נגד אותם הוצאות היכולות להתרחש מולו, ובכך האדם חוסך מעצמו כאבי ראש מיותרים ויכול להמשיך לנהל את תיק ההשקעות באופן נכון.

 

כמו ביטוחי אחריות מקצועית אחרים, נשען ביטוח מנהל תיקים על האפשרות לקבל כיסוי ביטוחי על אחריות מקצועית. משמעות הדברים היא שאם לקוח תובע מנהל תיק השקעות בטענה לפעולה רשלנית שלו בניהול תיק ההשקעות, לטעות שעשה בייעוץ או להעלמת מידע לא מכוונת, יקבל מנהל תיק ההשקעות המחזיק בביטוח מנהל תיקים כיסוי מחברת הביטוח בכל הנוגע לתביעה הוצאות משפט ועלות פיצויים. עם זאת, חשוב מאוד לזכור שביטוח מנהל תיקים אינו תקף במקרה שבו נמצא כי מנהל תיק ההשקעות פעל ברשלנות פושעת או חיבל בכוונת מכוון ובזדון בתיקו של הלקוח. במקרה כזה – לא תכסה חברת הביטוח את הנזקים שייגרמו למנהל תיק ההשקעות בעקבות תביעה שתוגש נגדו.

 

יש צורך להקפיד בביטוח מנהל תיקים אודות עדכון פוליסת הביטוח וזאת בכדי שתהיה התאמה עבור היקף תיק הלקוחות שמנהל מנהל תיק ההשקעות המבוטח.

היקף תיק הלקוחות צריך להיות מותאם לתקרת הכיסוי הביטוחי, וככל שהיקף התיק גדול יותר כך גם תקרת הביטוח היא גדולה וגבוהה יותר.

ישנם עדכונים נוספים אשר נדרשים לעשות אותם בביטוח מנהל תיקים והם נוגעים עבור שינויי תקנות ושינויי חקיקה שרלוונטים עבור ביטוח מנהל תיקים, ומנהלי תיקי השקעות.

 

LEAVE A RESPONSE

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן