חכמה מתונה

מגזין בריאות, כושר, כלכלה ופנאי

Uncategorized

בעיות בין הורים וילדים: כיצד נוכל למצוא גורם שיעזור לנו?

הורים וילדים

כולנו אוהבים את הילדים שלנו והם כל עולמנו – אך ברור באותו אופן כי זה אף פעם לא פשוט, גם כשהם מגיעים לגיל הבגרות. נראה שכל הזמן הורים מחפשים פתרונות לבעיות המשמעת וההתנהגות של ילדיהם, גם בבית וגם בלימודים ובחברה. לעומת בעבר, בה אבותינו הסתפקו בקשיחות ויד קשה, ההורים המודרניים מחפשים פתרונות חלופיים לכך, ואכן האפשרויות הן רבות.

תארו לכם את הסיטואציה הבאה: הנער המתבגר הופך למרדן. מתחצף אליכם, למורים, מבריז מבית הספר וגם כשהוא מגיע, מדובר על חמש שעות של בעיות התנהגות ללא סוף. מדובר על בעיה שכיחה בין הורים לילדים, ועל מנת לפתור אותה נוכל להיעזר בצוות הפסיכולוגי של בית הספר, או לצורך העניין לפנות לעזרה חיצונית.

בכל גיל של הילד ניתקל בבעיות בין הורים וילדים השכיחות לאותה התקופה. לעתים לא משנה כמה נשתדל לחנך אותם בצורה הטובה ביותר, ולערכים הטובים ביותר, ישנה לצערנו גם השפעה חיצונית של הסביבה והתנהגות האופיינית לגיל מסוים.

הורים רבים כי מרגישים שהעסק גדול עליהם והם אינם יודעים מה עוד נותר לעשות, פונים בדרך כלל לפסיכולוג לילדים ונוער.

בעיות בין הורים וילדים גם באינטרנט ובספרים

משפחות רבות, בהם הילדים, אכן מרגישים כי מאז השיחות אצל הפסיכולוג, המצב בבית ובלימודים השתפר. בנוסף, ילדים ונערים דיווחו כי השיחות עזרו להם גם מבחינה חברתית והרגשת הביטחון העצמי שלהם.

בעיות בין הורים וילדים באמצעות פסיכולוג נוכל למצוא גם באינטרנט. כאשר אתם מעוניינים לבחון אפשרות של עזרה חיצונית, תוכלו להיכנס לפורומים רבים בנושא הורים וילדים. פורומים אלו מנוהלים בדרך כלל על ידי אנשי מקצוע או גולשים שהם עצמם הורים, שם תוכלו לשאול שאלות ולקבל טיפים והמלצות לסיטואציות מסוימות.

כמו כן, באינטרנט תוכלו לחפש כתבות ומאמרים העוסקים בנושא הורות, ילדים קטנים, נוער והשפעות גיל ההתבגרות וכן כל כתבה אחרת, גם אם אין בעיה ספציפית לעת זו, אלא רק ללמוד ולהחכים בנושא, שכן לנו ההורים תמיד יש מה ללמוד על עצמנו ועל ילדינו.

גם בחנויות הספרים נוכל למצוא עזרה רבה בכל הקשור להורים וילדים – כבר החל מספרי ההיריון והלידה הנפוצים. כמו באינטרנט, שם נוכל לקרוא פרקים שלמים על התנהגויות וסיטואציות מסוימות, אשר כל אלו נכתבו על ידי בעלי מקצוע רבים ומנוסים מתחום הפסיכולוגיה והחינוך. עוד כתבות ומאמרים בנושא הורים וילדים נוכל למצוא גם במגזינים החודשיים ובעיתונים.

LEAVE A RESPONSE

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן