חכמה מתונה

מגזין בריאות, כושר, כלכלה ופנאי

דרור הלוי- DROR HALEVI
Uncategorized

לדרור הלוי יש פתרון למצוקת הדיור והוא לא קשה להשגה

 

כל פוליטיקאי באשר הוא רוצה לפתור את מצוקת הדיור בישראל, אבל אף אחד לא באמת יודע מה הוא עושה. הדרך שלהם לא נכונה. שוק הנדל"ן הוא אינו שוק שאמור להשלט ע"י המדינה והמדינה לא אמורה לעשות מהלכים למטרת ייצוב השוק אלא רק לתת חופש פעולה ליזמים לפעול. דרור הלוי יושב ראש העיר החדשה מתמחה בפרוייקטים של קבוצות רכישה חושב שאפשר לגרום לשינוי אמיתי בשוק הנדל"ן בישראל.

כבר דיברו בלא מעט גרסאות על הפתרון שדרור הלוי מדבר עליו, אפשר לעשות שימוש בהמון שטחי המסחר שעדיין לא מאושרים לבניה אזרחית ולהסב אותם. לפי תחזיות של אנלסטים כאלה ואחרים עד שנת 2020 אפשר להסר המון שטחים באיזור גוש דן למגורים. ההבדל העיקרי בין הפעמים הקודמות לאלה של דרור הלוי הוא שבעבר דובר על הסבת שטחים בנויים ואילו הלוי מדבר על תכניות בניה עתידיות שאושרו אך עדיין לא יצאו לפועל. דרור הלוי לא פוסל את התכניות להסבת שטחי משרדים שבנויים כבר לשטחי מגורים אך אין ספק שתכניות אלה הם הרבה יותר מוגבלות גם מבחינת יישומם וגם מבחינת ההקיפים ופתרונות אלה יכולים לשמש רק לבעיה הקטנה ולא יכולים לשמש פתרון למצוקת הדיור במדינת ישראל.

צריך לעשות מהלך בקנה מידה לאומי שיתן יד חופשית ליזמים לקבל את האישורים הנדרשים, האישור אמור להתקבל במהירות יחסית ברמה מחוזית שהרי מרבית האישורים בין אם זה מבחינת תשתיות ובין אם זה תחבורה ואיכות הסביבה כבר ניתנו ויש רק לבצע התאמות נקודתיות ולהפוך את השטחים לאיזורי מגורים. לא חסר מקומות בהם אפשר לבצבע מהל שכזה וכבר מחר לקבל את אישורי ההסבה הנדרשים ותוך שנה שנתיים להקים 1500 יח' דיור קטנות לזוגות צעירים.

הבעיה היא הרשויות המקומיות, הם מעדיפות השקעה בבנייני משרדים מאשר בבנייני מגורים וזאת בגלל שיקולי ארנונה והשקעה בתשתיות הציבוריות. אם המדינה תעקוף את הערייה, דבר שהיא בהחלט יכולה לעשות אז זה ישתלם לרשיות בתווך בטווח הרחוק גם בגלל היטלי השבחה גבוהים וגם בגלל שהרשיות יכולות להטיל על היזמים מטלות ציבוריות כמו גני ילדים ומתנס"ים.

LEAVE A RESPONSE

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן