חכמה מתונה

מגזין בריאות, כושר, כלכלה ופנאי

Uncategorized

מחיר ביטוח מקצועי | אחריות מקצועית רפואית | ביטוח אחריות מקצועית – אחריות מקצועית

מחיר ביטוח מקצועי | אחריות מקצועית רפואית | ביטוח אחריות מקצועית – אחריות מקצועית

 

מהי אחריות מקצועית? לכל עובד עצמאי או שכיר העוסק במקצוע זה או אחר, או אשר נותן שרות כלשהו לצד אחר, קיימת אחריות מקצועית כלפיו. הלקוח השוכר את שרותיו או עומד מול התקשרות ומחויבות כלפיו ובוחר בו לייצג אותו בתחום כלשהו מצפה כי בעל המקצוע יספק לו את השרות בצורה הטובה ביותר מבחינתו ויגיע לתוצאות המספקות את דעתו. לא תמיד קיים חוזה כתוב לפני כל עבודה או שרות הנעשה ולעתים הציפייה של הלקוח מאותו בעל מקצוע אינו מעוגן בחוזה כתוב, נתון לפרשנויות אישיות של הלקוח ואינו עולה בקנה אחד עם היכולות, הרצונות או המטרות של בעל המקצוע. כאשר קיים פער שכזה עלולים להתהוות מקרים בעת תהליך העבודה או השרות או בתומו בהם הלקוח אינו מרוצה מהתוצאה, התוצר או הדרך בה נעשתה העבודה, או חמור מכך, חושב כי נגרם לו נזק ברכוש, בגוף או נפש, הפיך או לעתים בלתי הפיך הדורש פיצוי מבעל המקצוע שהתחייב לספק לו את השרות. זוהי אחריות מקצועית והיא חלה על כל נותן שרות, בעל עסק, אם שכיר או עצמאי, יחיד , אירגון או חברה המספקת שרות או עבודה כזו או אחרת בכל תחום.

כיצד נמדדת אחריות מקצועית? אחריות מקצועית נמדדת ותלויה במידת המחויבות של נותן השרות או בעל המקצוע ללקוח. כלומר פרטי ההתקשרות או החוזה אם כתוב או בעל פה שנעשה בין שני הצדדים. ובמילים אחרות- למה היה מחויב בעל המקצוע בעת הסכם התחלת העבודה לאותו הלקוח. האם הנזק היה בתחום האחריות עליו דנו לפני תחילת העבודה והאם קשור באופן ישיר לתחום המקצועי שלו.

דבר שני בגינו נמדדת האחריות המקצועית של אותו בעל מקצוע, באיזה נזק מדובר ומה מידת חומרת הנזק. מובן שנזק בגוף ונפש יהיה חמור מנזק ברכוש. נזק הפיך או בלתי הפיך, כל אלו באים לידי שיכלול כאשר בוחנים את מידת האחריות המקצועית של בעל המקצוע.

כיום, בעולם אך גם בארץ רבות הן התביעות המשפטיות כלפי בעלי מקצועות חופשיים בגין אחריות מקצועית. לקוחות רבים תובעים בקלות את נותן השרות אם לא היו מרוצים ואם הם חושבים שנגרם להם עוול כלשהו כתוצאה ישירה מהשרות שניתן להם, ששילמו עבורו או שהובטח להם.

לכן, כל בעל מקצוע צריך לתת את הדעת לפני כל שרות או עבודה שהוא מבצע על מידת האחריות מקצועית שלו.

 

LEAVE A RESPONSE

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן