חכמה מתונה

מגזין בריאות, כושר, כלכלה ופנאי

שאלו את כיל

שאלו את כיל כדי לדעת ולהשכיל

חברת כיל היא אחת החברות אשר מזוהה יותר מכל חברה אחרת עם הנגב. החלק שלה בתקבולי המדינה הוא גדול ביותר. באחרונה ניטש ויכוח על גובה התמלוגים שעל החברה לשלם ולשם בירור הסוגייה הוקמה ועדה (ועדת שישינסקי), השוקלת להעלות את גובה התמלוגים על אשלג ופוספטים וברום שהחברה כורה ומייצרת.

שאלו את כיל , החברה פתוחה לכל שאלה ועונה עליה באופן מקצועי ואובייקטיבי לחלוטין, תוך הסתמכות של שורה של מחקרים המוכיחים את העדר הפגיעה הסביבתית כתוצאה מכריית משאבים.

כמו כן החברה מקבלת בהבנה את הלגיטימיות של התביעה ממנה להעביר חלק ניכר מרווחיה כתקבולים למדינה בשל שימושה במשאב טבע השייך לציבור.

שאלו את כיל
שאלו את כיל ותענו

שאלו את כיל והיא תשיב לכם

שאלו את כיל ותקבלו תשובות לכל שאלה, כגון האם ים המלח יישאר מקור אשלג של החברה לאורך שנים או שעליה לחפש חלופות בהשקעות בפיתוח מכרות אשלג במדינות אחרות. תשובה לשאלה זו היא מהותית וקריטית להמשך פעילותה של החברה.

לטענת מנכ"ל החברה, סטפן בורגס, מאז הוחרגה כיל מהחוק לעידוד השקעות הון היא התחילה להשקיע בפיתוח מכרות אשלג בספרד, שם מנסים למשוך אותה להשקיע באמצעות שורה של הטבות.

שאלו את החברה על אודות הסוגיות השונות העומדות כיום על הפרק ואשר המשך קיומו של המפעל מותנה בהכרעות שיתקבלו לגביהן. מדובר בהכרעות דרמטיות בשל ההשפעה הצפויה להן על חייהן של אלפי משפחות, אשר רבות מהן העתיקו את מקור מגוריהן לנגד בשל עבודתו של מי מהן במפעל החברה.

שאלו את כיל ותגבשו את דעתכם עליה

שאלו את כיל  אודות החלטתה של שרת הבריאות, יעל גרמן,  להתנגד לבקשת החברה לכרות פוספטים בשדה בריר הסמוך לעיר ערד, לאור קביעת מומחה אמריקני לפיה, לא ניתן ללמוד מהפיילוט הניסיוני של הכרייה מה הוא הסיכון הכרוך בו לתחלואה. (ההכרעה תתקבל בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה בדרום הארץ). אתם מוזמנים לשאול את החברה על שורה של פעולות שהיא נקטה ונוקטת בהם לצמצום נזקים סביבתיים, לרבות זיהום אוויר ורעש.

אתם מוזמנים לשאול את הנהלת החברה על אודות המשמעות הצפויה מהיערכותה לסגירת מפעל רותם אמפרט, שבו היא מייצרת חומרים מהפוספטים הנכרים ואת משמעות אובדן מקור פרנסתן של כ- 9.000 איש התלויים במפעל לפרנסתם.

LEAVE A RESPONSE

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן