חכמה מתונה

מגזין בריאות, כושר, כלכלה ופנאי

קניות ברשת

שופינג וירטואלי: על סוד הקסם של קניות באינטרנט

האנושות של 2014 עוברת לצריכה יותר ויותר אלקטרונית. מירקות, דרך ספרים ועד נכסי נדל"ן- בקליק אחד אנחנו יכולים היום לקנות כל מוצר בו חשקה נפשנו. מדוע הקונספט של קניות ברשת הפך כל כך אטרקטיבי? מה יש בקניות אינטרנטיות שאין בקניות רגילות ב"עולם הפיזי"? המאמר שלפניכם יעסוק בשאלות אלה.

קניות אונליין: לחסוך זמן וכסף בעת ובעונה אחת

אנחנו חיים במציאות שבה דרות בכפיפה אחת שתי עובדות במקביל: הראשונה היא שכסף מסובב את  העולם, והשנייה היא שזמן שווה כסף. ההכלאה בין שתי העובדות הללו יחד יוצרת מסקנה נוספת, והיא, שחיסכון בזמן פירושו חיסכון בכסף, ובהנחה שכולנו רוצים לחסוך בהוצאות, הרי שחיסכון בזמן נשמע מאוד אטרקטיבי. אל הקונטקסט הזה נכנס המונח קניות באינטרנט, קניות המאפשרות לנו לחסוך זמן רב, בזכות היכולת לבצען בקליק אחד בלבד, מכל מקום שבו אנחנו נמצאים.

קניות ברשת ניתן לבצע בעת ההמתנה בתור לבנק או אצל הספר, במהלך נסיעת רכבת או בהפסקת האוכל היומית שלנו. היכולת לנצל "זמן שרוף" הופכת אותנו לפרודוקטיביים יותר, וחוסכת לנו לא מעט זמן, כך שנוכל ליהנות מזמן פנוי רב יותר בסוף יום העבודה או לבלות יותר עם הילדים, מבלי לדאוג לקניות שעוד נותרו לנו לבצע. מעבר לכך, קניות באינטרנט הן ברוב המקרים זולות יותר. מאחר שלכל המוכרים יש אינטרס שהצרכנים יקנו באמצעות הרשת, חברות, חנויות ורשתות שיווק מציעות מחירים משתלמים יותר על סחורות שנקנות אונליין.

לבסוף, יתרון נוסף המאפיין את התהליך של קניות ברשת הוא ההיצע והמגוון הרב. ברוב המקרים, החנות הפיזית לא מציעה את אותו מבחר מוצרים שמציע האינטרנט באותו ענף שוק. רוצים לקנות פסנתר חשמלי חדש? באינטרנט תמצאו וודאי יותר דגמים, שהם גם יותר חדישים, וכאמור, במחירים נוחים יותר לכיס.

קניות באינטרנט
קניות באינטרנט מצריכות רק מחשב, רשת, ורשימה

קניות ברשת: האם ישנם חסרונות?

מחקרים שנועדו לבדוק את קצב ההתפתחות של תחום המסחר האלקטרוני מגלים, כי זירת המסחר האינטרנטית מגלגלת למעלה מ-100 מיליארד דולר בשנה, בזכות קרוב ל-95 מיליון צרכנים המעדיפים לבצע קניות באינטרנט. למרות כל האמור, יש לזכור, שלכל מטבע שני צדדים. ישנם צרכנים, שעדיין מעדיפים ללכת לחנות, ושלא מוצאים שום יתרון בלרכוש את המוצר דרך מסך מחשב, מבלי שאפשר יהיה באמת לתהות על קנקנו ולאמוד את איכותו. בהתאם לכך, קיימות עדיין רשתות וחנויות בישראל, שמוצאות ערך רב בהגעתו של הצרכן אל הסניף הפיזי, ושעל כן, הן משקיעות פחות באתר האינטרנט על המרכולת שמוצעת בו למכירה.

LEAVE A RESPONSE

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן