חכמה מתונה

מגזין בריאות, כושר, כלכלה ופנאי

Uncategorized

מגשר בית משפט | מגשרים | הסמכת גישור – גישור

מגשר בית משפט | מגשרים | הסמכת גישור – גישור

הגישור הינה דרך שמיישבת בין סכסוכים, הסכסוכים יכולים להווצר בקהילה בין אנשים בין אם זה משפחה, חברים, שכנים, ועוד. תהליך הגישור מתנהל באופן כזה שבהגעת הפתרון יש הסכמה משני הצדדים ושניהם משתתפים בתהליך.

מטרת הגישור היא לגרום להביא את שני הצדדים למצב שהם מנהלים משא ומתן, המשא ומתן מתנהל על ידי גורם שלישי שעוזר ליישב את המריבה, הגורם השלישי הוא המגשר, הוא השולט על התהליך המתמשך ועל תוצאותיו.

 

אין ספק בכך שתהליך הגישור הינו תהליך מאד מומלץ ונכון משום שבכך כל המריבה מסתיימת באופן ששני הצדדים מרוצים, משום שבזמן התהליך שני הצדדים מביעים את טענותיהם,ומגיעים להסכמה ללא צורך לעבור מסע מפרך בין בתי המשפט.

ואכן ישנם סכסוכים רבים אשר נוצרים בקהילה, לפעמים אותם סכסוכים נובעים מחוסר הסכמה של דברים, לעיתים בגלל הבדלים תרבותיים, אינטרסים שונים ועוד.

 

כאשר מצב הסכסוך מחמיר ושני הצדדים רואים שהם אינם יכולים לפתור את הסכסוך בעצמם משום שהמצב מסובך מדי אזי הולכים שני הצדדים למגשר או לבית המשפט שיגיע להכרעה ולהחלטה מי מהצדדים צודק.

הגורם השלישי הוא זה אשר עוזר לצדדים להתנהל באופן נכון.

מריבות בין אנשים יכולות להגרם מסיבות רבות, וצריך לנסות לפתור אותם אך כאשר לא מגיעים להחלטה המגשר עוזר.

 

אם כן ניתן לראות שתהליך הגישור הוא תהליך חשוב מאד, אנשים רבים הולכים ללמוד את הגישור משום שהם מרגישים שיש להם את היכולת לעזור לאחר, להיות זה שמכוון בדרך הנכונה ועוזר להגיע לפתרון, אנשים אשר הולכים ללמוד את תהליך הגישור אלו אנשים אשר מרגישים שיש עבורם תחושת שליחות לעזור לאחרים ולתת להם מענה ופתרון לבעיותיהם.

 

המתאמנים לומדים בלימודי גישור את הטכניקות השונות ואת הכלים, איך הדרך הנכונה לפנות לכל אחד מן הצדדים של הסכסוך, לנסות להבין לעומק את רצונותיו של כל אחד ולאחר מציאת פתרון להגיש זאת לפניהם ולהביאם למצב שפתרון זה הוא פתרון אשר מקובל על שניהם.

הכלים הנלמדים בקורס זה יכולים גם לסייע ולעזור בחיים הפרטיים, וגם עבור חיי הקריירה החדשים שהאדם רוצה לעסוק בהם.

LEAVE A RESPONSE

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן