חכמה מתונה

מגזין בריאות, כושר, כלכלה ופנאי

אדם על קביים
טיפים

איך מתמודדים עם האתגרים העיקריים סביב אובדן כושר עבודה?

עובד שאיבד את כושר השתכרותו ואינו יכול להחזיק במשרה בהיקף הרגיל, בשל תאונה, מחלה, פציעה או מוגבלת נפשית כלשהי, חווה משבר לא קטן. מהי דרך הפעולה הנכונה סביב הקשיים המרכזיים?

אישה משתמשת בחותמת
כשמדובר באובדן כושר עבודה מדובר בתקופה מלחיצה ולא נעימה.

העבודה יכולה להיות דרך להגשמה עצמית, מקום מפגש עם אנשי מקצוע חשובים, אפיק התפתחות אישי וכמובן גם דרך השתכרות. מסיבה זו, מצב בו עובד נאלץ לצמצם את שעות העבודה שלו או להפסיק לעבוד לחלוטין, הוא ללא ספק אתגר לא קטן. מדובר בתקופה שיכולה להיות מלחיצה ולא נעימה, אבל ישנם צעדים שניתן לנקוט בהם כדי להתנהל בצורה פשוטה יותר. אלה העיקריים שבהם:

  • הערכת מצב כלכלי – מאחר שההשפעה המרכזית של אובדן כושר עבודה היא כלכלית, חשוב לייצר תמונת מצב ולתכנן את המשך ההתנהלות הכלכלית העתידית שלכם. בין אם אתם חיים לבד או כמשפחה. יועץ פיננסי יכול לסייע במצבים כאלה.
  • הקפדה על מעקב רפואי – ייעוץ רפואי הוא חלק בלתי נפרד מתהליך ההחלמה. אובדן כושר עבודה יכול להעלות שאלות רבות, ולכן חשוב לרכז ולשאול את כולן כדי לבצע יישור קו והערכה נכונה לגבי מצבכם הרפואי. להבין מה עליכם לבצע בהמשך כדי להתנהל ברמה היומיומית, וגם להיחשף לכל אפשרויות הטיפול הרלוונטיות.
  • עריכת היכרות עם ההטבות והזכויות המגיעות לכם – קיימות קצבאות שונות והטבות שמגיעות למי שמתמודד עם אובדן כושר עבודה. אלא שכדי לממש אותן, יש להגיש בקשה מסודרת אל הביטוח הלאומי. אם אינכם בטוחים מהן הזכויות הרלוונטיות למקרה שלכם, מעוניינים להימנע מטעויות ורוצים לוודא שלא פספסתם את ההזדמנות להעביר את החומרים, ניתן לפנות אל גורמים מקצועיים כמו חברה למימוש זכויות רפואיות.
  • קבלת מענה בהיבט הרגשי – התמודדות עם מצב מורכב כמו אובדן כושר עבודה יכולה להציף אתגרים לא רק בהיבט הפיזי אלא גם ברמה הרגשית. הניתוק משגרת היומיום והסביבה המוכרת, עלול להביא אצל חלק מהמתמודדים לתחושת בדידות. כדי לקבל את הכלים המתאימים עבורכם, נסו לפנות אל קבוצות תמיכה, שירותי ייעוץ וגורמים נוספים שיכולים לספק עבורכם את המסגרת הנדרשת. 

LEAVE A RESPONSE

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן