חכמה מתונה

מגזין בריאות, כושר, כלכלה ופנאי

בריאות וכושר

איך להתכונן לריצת מרתון?

כדי להשיג תוצאות מוצלחות ואפילו ליהנות מהדרך, תצטרכו להתחיל בהכנה מדויקת, נכונה, ומותאמת לצרכים שלכם. הוציאו נעלי ריצה ובואו נתחיל

אם יש משהו שריצת מרתון מוכיחה הוא שהדרך להשגת המטרה שלכם מתחילה בצעדים קטנים והמון נחישות. אם מעולם לא התאמנתם למרתון בעבר, חיזוק הסיבולת הפיזית לצד נחישות הם חלק בלתי נפרד מהדרך. איך עושים את זה נכון ומה כוללים האימונים?

  1. הדרגתיות

רוב הרצים לא יצליחו לעמוד במשימה של סיום ריצת מרתון אם הם לא התנסו במספיק מרוצים קצרים יותר, כך שהדרך למרתון ללא ספק עוברת בעלייה במרחק – מ-10 קילומטרים ועד לחצי מרתון. מומלץ כמובן "לשבור" את המסלולים למקטעים נוספים, כדי להיות בטוחים שאתם מוכנים לאתגר. מאמץ יתר עלול להוביל לפציעות, כך שחשוב שלא לדלג על אף שלב בדרך. 

  1. אל תעשו את זה לבד

תוכנית אימונים מסודרת או אפילו מאמן אישי, הם שני כיוונים שחשוב לשקול. אתם רוצים לוודא שסגנון הריצה, הזמנים ופרמטרים נוספים עומדים בדרישות של מרתון. 

  1. עקביות

אימון נכון לריצה ארוכה מתחיל בעקביות, כך שמומלץ לפנות בין 3 ל-5 חלונות זמנים בשבוע לריצה. אם אין לכם זמן לעשות את זה, ייתכן שכדאי להתמקד בריצות קצרות יותר. 

  1. התאבזרו בהתאם

נעלי ריצה, חולצות ריצה ומכנסיים מתאימים, יכולים לעשות את כל ההבדל. מדובר בהשקעה הכרחית שיכולה לשפר את הביצועים שלכם ולמנוע פציעות. רכישת נעלי ריצה למרתון צריכה להתבצע בחנות שמתמחה בציוד ספורט, על מנת שתהיו בטוחים שהרגליים שלכם מקבלות את הטוב ביותר. זוג מתאים ונוח ימנע כאבי שרירים, היווצרות שלפוחיות וכדומה. 

אגב, נעלי ריצה איכותיות או חולצות ריצה מנדפות זיעה ממש לא חייבות להצטבר להוצאה שמכבידה על הכיס. ברשת דקטלון למשל, תוכלו למצוא מבחר רחב של מוצרים לריצה ושאר סוגי אימון גופני – בעלות משתלמת במיוחד. 

  1. צאו החוצה

התמקדות באימונים בחדר הכושר בלבד עלולה להיות בעייתית. התנאים בחדרי כושר נוחים יותר מאשר אלה שיצפו לכם בשטח, ולכן מומלץ מאוד להתרגל מראש אל ריצה בחוץ.

LEAVE A RESPONSE

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן